sobota, 22 czerwca 2013

Polly Pocket. Bluebird. Powhatan Home. Najmniejsze lalki w mojej kolekcji. Część 2/Polly Pocket. Bluebird. Powhatan Home. The smallest doll in my collection. part 2


Drugi Polly Pocket w mojej kolekcji, to Powhatan Home, także z 1995 r. Podobnie jak poprzedni, trafił do mnie po latach, z kolejnej już ręki :-) Ciut wyblaknięty, ale, co najważniejsze, kompletny, ze wszystkimi czterema figurkami, jakie były w tym zestawie. Czyli Pocahontas, John Smith, Nakoma i szop Miko. Z wyjątkiem zwierzaka, wszystkie postacie Bluebird, mają jeden punkt artykulacji, pozwalający laleczkom siadać.

 
A poniżej porównanie obu Pocahontas:


Powhatan Home, jak sama nazwa wskazuje, wybiega już poza puderniczkową formę i jest po prostu fantazyjnym, indiańskim domem. Ale za to jakim!







Góra otwiera się, tworząc na pięterku całkiem przytulną, drugą izbę. Ale coś, co doprowadza mnie do ataku śmiechu, to bez wątpienia rozdziawiane drzewo, kryjące w swoim wnętrzu, maleńki domek szopa:


No, i niech mi ktoś powie, że taka rzecz nie działa na wyobraźnię! Sama w chwilach stresu, potrafię składać i rozkładać poszczególne elementy, przestawiać figurki, bawić się kompozycją. W przeciwieństwie do kostki Rubika, to działa na mnie kojąco i wspomnieniotwórczo. 

Dół także obfituje w różne atrakcje. Jest drugi pokój, coś jakby ganek i poniżej - ognisko.






Na zewnątrz nie brak słoneczników, które oprócz kolorowych liści, stały się najbardziej rozpoznawalnym graficznym motywem uzupełniającym, dla tej produkcji Disneya. 




Ja się nie dziwię, że jest tylu kolekcjonerów miniaturowych domków i figurek. Ceny niektórych z nich na Ebay, naprawdę robią wrażenie. Pozostaje tylko żałować, że i ta wartościowa, kreatywna zabawka, należy już do przeszłości. Mattel nie tylko wielokrotnie zwiększył gabaryt i odarł Polly Pocket z tajemnicy, ale też robi to, co z innymi swoimi produktami: nadaje im ciągłość, powielając tych samych bohaterów pod stałymi imionami. Nie zastąpi to dawnych Pocketów, z których każdy kolejny był nową przygodą...



Wysokość figurki: 2,5 cm; wysokość domku: 7,5 cm.
Tworzywo: plastik.
Sygnatura: (na pudełku) BLUEBIRD TOYS PLC, SWINDON, ENGLAND
Cechy szczególne: projekt oparty na filmie Disneya "Pocahontas".
Data produkcji: 1995.
Kraj produkcji: Chiny.

Height figures: 2.5 cm; the height of a house: 7,5 cm.
Material: plastic.
Signature: (in box) BLUEBIRD TOYS PLC, SWINDON, ENGLAND
Special features: a project based on the Disney movie "Pocahontas".
Date of manufacture: 1995.

Country of production: China

2 komentarze:

  1. WOW!! A ja nawet nie wiedziałam, że "Polly Pocket" była w wersji Pocachontas! Może i dobrze, bo jeszcze bardziej bym chciała!
    PP weszło na rynki, gdy ja byłam nieco "za duża" na lalki (o ironio! Ja miałam z 12 lat!), więc jedynie w tajemnicy chlipałam z tęsknoty!
    Kiedyś mój brat dostał całkiem dobrą podróbkę PP i wtedy, dopiero mogłam się pobawić.
    Tak, jak mówiłaś- GODZINAMI! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No, tak, ja też odrabiam zaległości z dzieciństwa. Z wiekiem, człowiek staje się bezwstydny :-)

    OdpowiedzUsuń