sobota, 9 września 2017

Lalki w Galerii Figur Stalowych. Część 1/Dolls in the Gallery of Steel Figures. Part 1


Tylko dzięki Ince, dowiedziałam się o tym jedynym w swoim rodzaju wydarzeniu kulturalnym… A, że z kulturą, jestem z racji pracy bardzo blisko, moja nieświadomość w temacie oznacza tylko jedno – organizatorzy fatalnie rozreklamowali imprezę…


Galeria Figur Stalowych, która w dniach 5 lipca – 8 września b.r. rozgościła się w kontrowersyjnym Pałacu Kultury i Nauki, miała światową premierę właśnie w Warszawie. Ukazała ponad 80 rzeźb, inspirowanych pop kulturą: bohaterami filmów, komiksów i bajek, ale także światowymi hitami motoryzacji. Motory odwzorowano w skali 1:1. Bardzo cennym pomysłem organizatorów było to, że do pojazdów można było wchodzić i fotografować siebie - lub lalki ;-) - do woli. Kogo zabrałam w czwartkowy, urlopowy szary dzień, na ten ekscytujący pokaz? Oto pierwsza modelka, mój OOAK, o urodzie równie dyskusyjnej jak sam PKiN ;-) Robiąc tę lalkę, marzyłam by znalazła kiedyś adekwatne otoczenie do sesji fotograficznej… 








Miałyśmy szczęście, bo przyszłyśmy na wystawę, kiedy jeszcze prawie nie było ludzi. Ale nawet później, nasze artystyczne wyczyny z lalkami, wzbudziły jakiś rodzaj zrozumienia mimowolnych obserwatorów. Ostatecznie, czy w takim miejscu, coś może jeszcze dziwić???   





Obowiązkowy zestaw mebli do mojego salonu! Taboret z Obcym, jak widać - zauroczył nie tylko mnie ;-)  




10 komentarzy:

  1. Świetna wystawa.
    Twoja lala idealnie się wkomponowała w otoczenie. W końcu doczekała się pasującego do niej klimatu.
    Śliczne foty.

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniale Twoje alter Ego się wkomponowała
    ale czegóż można by się spodziewać po tak
    charakternej kobitce - trochę w stylu steam
    punk również!

    strasznie się cieszę, że byłyśmy tam razem -
    dziękuję Ci za towarzystwo, o Kiduś! CMOK!

    OdpowiedzUsuń
  3. Lalka jest fantastyczna i to było otoczenie w sam raz dla niej. Podziwiam osoby, które mają pomysły i potem potrafią zrobić takie OOAK'i. Wymaga to wielkiej wyobraźni i zdolności manualnych. Pozdrowionka. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Widziałam plakaty dotyczące tej wystawy :) Ciekawa jestem czy to część zbiorów Galerii Figur Stalowych z Pruszkowa ?
    Pomysły świetne ale moją uwagę zdecydowanie przyciąga Twoja lalka .
    Cudna !!! Kategorycznie domagam się WIĘCEJ ZDJĘĆ LALKI !!!
    Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niesamowita wystawa!!! Jednak tak jak psza dziewczyny ...twoja lalunia przycmiewa wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Twoja piękność w tym otoczeniu jest jak diament! Swoją drogą fajnie, że obsługa pozwalała na wykonywanie zdjęć z eksponatami! Dobra idea :-)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. ... i do kogo ta jest podobna? mnie bardzo przypomina
    swoją właścicielkę :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna wystawa, szkoda że nie wiedziałam, też nic o niej nie słyszałam. A Twoja lalka jest niezwykła, naprawdę miałaś na nią ciekawy pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajna lalusza ;-) Widziałam Cie na blogu Inki - miło było zobaczyć buźkę :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oo nie wiedziałam, że takie wystawy w ogóle istnieją..
    Lalka jest bardzo oryginalna, inna niż wszystkie jakie widziałam. Na tle tych rzeźb/figur wyszła cudownie. :)

    OdpowiedzUsuń