niedziela, 3 marca 2013

Świat Roberta Tonnera, czyli lalki TYLKO dla dorosłych. Część 3 - Agnes Dreary/Robert Tonner world, or dolls for adults ONLY. Part 3 - Agnes Dreary



Za oknem porywisty wicher wygina gałęzie sosen tak, że już w nocy, w panice przyniosłam pranie i porozwieszałam je, gdzie się dało. Mimo jaskrawego słońca, ponura, tajemnicza aura ni to jeszcze zimowa, ni już wiosenna, zachęciła mnie do odgrzebania jesiennej sesji niezwykłej postaci z serii Roberta Tonnera - "Agnes Dreary" Minor Conundrum z 2009r., limitowanej do 300 egzemplarzy.



Minorka ma artykułowane, bardzo naturalne ciało dziewczynki, typ Wentworth Marley (wysokość 30 cm.) i saranowe, krucze włosy.
Poniżej, przykładowe ciałko zwykłej Marley:


Kiedy przystępowałam do tej sesji, po blisko 3 letniej, losowej przerwie, nie myślałam, że lalki jeszcze do mnie przemówią, dlatego wzięłam ze sobą postać projektu Roberta Tonnera, ponieważ nigdy wcześniej, nie miałam z nimi do czynienia fotograficznie. Uznałam też, że jest to w obecnym czasie, jedyna lalka, która wyraża mnie w sposób tak zewnętrzny, jak i wewnętrzny - jedyna, z którą mam ochotę udać się na spacer do lasu.
I tak, niespodziewanie, stanęła nagle przed mną, mała, smutna, opuszczona Jane Eyre, jak moja własna duchowa siostra - bliźniaczka...





Seria "Agnes Dreary", nawiązująca swą gotycką, mroczno - romantyczną estetyką do "Rodziny Addamsów", czy "Emily the Strange", pojawiła się na rynku w 2008 r. Oczywiście pierwsza była Agnes...




Agnes ma brata bliźniaka Viktora, oraz starszą, 16'' Sister Dreary, której towarzyszy Brother Dreary. Seria, jak większość lalek Tonnera jest ściśle limitowna i obfituje w jeszcze bardziej limitowane dodatki, tak z dziedziny postaci lalkowych, jak i niezwykle dopracowanych zestawów ubrań, które rozchodzą się błyskawicznie i są w zasadzie nie do zdobycia.

A tak, wyglądała moja Minorka - Jane w dniu, gdy zaszczyciła mnie swą obecnością:





A tu już z bohaterką wczorajszej opowieści i swoim starszym bratem:



Pozostaje mi tylko cierpliwie czekać na inne postacie z tej wyrazistej serii...



Wysokość: 30 cm.
Rok produkcji: 2009.
Tworzywo: mieszanka tworzyw sztucznych.
Cechy szczególne: lalka przeznaczona dla kolekcjonerów.
Sygnatura: TONNER DOLL CO.
Kraj produkcji: Chiny.

Height: 30 cm.
Year: 2009.
Material: A mixture of plastics.
Special features: a doll designed for collectors.
Signature: TONNER DOLL CO., LTD.
Country of origin: China.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz