niedziela, 10 marca 2013

Tajemnicze maleństwo/Mysterious baby


Jaki jest rodowód tej kruszyny - nie dałam rady wydedukować. Może ktoś mi pomoże??? Nie ma sygnatury, ani metki pod podstawą. Swojski wygląd wskazuje na PRL - owską Cepelię, ale mała kobietka (8 cm.) może być równie dobrze Czeszką, czy Rumunką...




Swoją obecność w mej kolekcji zawdzięcza jakiejś manifestacji w stolicy. Kto i z jakiego powodu robił wtedy raban - już nie pamiętam. Wiem tylko, że biegałam jak błędna owca od przystanku do przystanku pod dawnymi Domami Centrum i szukałam czegoś, co wywiozłoby mnie bezpiecznie z tego bałaganu. A, że od kilku miesięcy w stolicy już nie mieszkałam, zdołałam odwyknąć od zgiełku i chaosu metropolii...
Traf chciał, że na chodniku dwóch handlarzy rozłożyło dzikie mini stoiska. Jeden sprzedawał futrzane kołnierze, drugi najwyraźniej zawartość własnej piwnicy. Malutka laleczka przykuła mój wzrok, na równi z glinanym wazonikiem. Ale, że drogę do domu miałam długą, zmęczenie po pracy też nie było sprzmierzeńcem zakupów, no i - do licha, ile można mieć w końcu wazoników i laleczek? - nie podeszłam nawet i nie spytałam o cenę. Dopiero, gdy trzeci raz, odpowiednio bardziej zmęczona i spowolniona, przechodziłam tamtędy, skapitulowałam i zbliżyłam się do sprzedawcy. Po chwili, bo Translud miał zaraz podjechać, kupiłam oba drobiazgi, znęcona ich ceną, która nie spowodowała większej wyrwy w budżecie. Zostało mi jeszcze na bilety i odwieczne frytki na pętli przy wyjeździe z Warszawy... 

A tak już maleństwo wygląda "od kuchni":




Korek, drewniany kołeczek, miedziany drucik i bibułka, tworzą dół tej niepozornej postaci. Ale mnie osobiście najbardziej cieszy ogromny bukiet.



Wysokość: 8 cm.
Tworzywo: materiał, drewno.
Czas powstania: prawdopodobnie lata '80 XX w.
Cechy szczególne: rękodzieło.
Sygnatura: brak.
Kraj produkcji: Europa.

Height: 8 cm.
Material: fabric, wood.
Period: probably the 80 twentieth century.
Special features: hand made.
Signature: no.
Country of production: Europe.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz