środa, 8 maja 2013

Maleńka z Kenii/Baby, from Kenya



Zwrotnikowa temperatura za oknem, Afrykę zafundowała mi dziś empirycznie. Grzechem byłoby w takim układzie, zmieniać kontynent. Zaryzykowałam. Wzięłam aparat, kilka możliwie najmniejszych lalek i poszłam do lasu. Sesję rozpoczęłam, oczywiście od tej dziewczynki z mattelowskiego zestawu FRIENDS OF THE WORLD KELLY GIFT SET  wydanego w 2002 r. jako limitowany trójpak pod szyldem: Toys 'R Us Exclusive. Dwa lata później, Mattel wyda podobny zestaw laleczek Kelly, ale zamiast Kenijki, wystąpi obok Hiszpanki i Holenderki mały Szkot, którego niedawno przedstawiłam.



Laleczka jest wybitnie dopracowana, ma piękny strój Masajki z detalami (o tym ubiorze pisałam szerzej przy okazji kenijskiej Barbie, więc nie będę się powtarzać) i podobnie jak Barbie ma na głowie jako jedyna Kelly, mini jeżyka. Posiada klasyczne ciałko Shelly/Kelly z 1994r. Jestem skłonna zakwestionować nieco mold, dość europejski, na tle innych maluchów Mattela. Ale dziewczynka i tak jest urocza!



Mała Masajka ma też swoje zwierzątko, które w zależności od humoru jest groźnym kotem...



... albo, sympatycznym kociakiem, po demontażu grzywy :-)



Cóż... Miniaturowe listki nie dawały jeszcze cienia. Nic dziwnego, że kot się rozebrał... Niemal żywej duszy, z wyjątkiem drwali. A ci popatrzyli na mnie jak na raroga. Wycofałam się, zanim oprotestowali moją obecność. Minęłam wielką tablicę z napisem: "Wstęp wzbroniony. Prace gospodarcze". Ciekawe, że umieścili tę informację dopiero przy wyjściu... Nie pozostało nic innego, jak trzymać się piaszczystej drogi, którą z rzadka przejechał rowerzysta lub samochód. Obrzeża lasu też miały wiele do zaoferowania. Sesję przerwały mi muchy, które nie wiadomo skąd nadleciały jak eskadra F - 16. Wylądowały na mnie nie pytając o pozwolenie! Łaziły po rękach, twarzy, aparacie. Nie wszystkie więc laleczki, doczekały się fotek. A te, które zrobiłam - zrobiłam z duuuużym poświęceniem. Uciekałam, jak przed ostrzałem. Oj, miałam ja dziś Afrykę, miałam...    


Wysokość: 11 cm.
Tworzywo: plastik
Cechy szczególne: jedyna kenijska Kelly.
Rok produkcji: 2002
Sygnatura: Mattel Inc.
Kraj produkcji: Chiny

Height: 11 cm.
Material: plastic.
Special features: The only Kenyan Kelly.
Year: 2002
Signature: Mattel Inc.
Country of production: China

3 komentarze:

  1. Jako osoba z jasną karnacją mam podobny problem we wszystkich zalesionych terenach. Doszło do tego, że na brzęczenie jakiegokolwiek owada, reaguję spazmatycznie i histerycznie. I ZAWSZE do lasu noszę OFFa, albo inne anty owadzie ustrojstwo :)

    Grrrroźny kot jest THE BEST!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cóż, ja karnację mam ciemną, co nie przeszkadza wszelkiemu robactwu traktować mnie jak plażę.
    Na off jestem uczulona. Noszę za to nóż. Hmmm, na ludzi raczej :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie ma to jak uroki fotografowania na łonie przyrody. ;) Mała Kenijka naprawdę mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń