poniedziałek, 6 maja 2013

Marokańska Barbie/Moroccan Barbie


No i tak... Domagałam się wczoraj Barberyjki z należnymi jej ozdobami, więc dziś sięgnęłam do witryny po Moroccan Barbie wydanej wraz z końcem XX wieku przez Mattel, w serii Dolls of the World.




Lalka ukazała się dokładnie w 1999 r. na moldzie Christie z 1987r., używanym w tamtych latach do lalek ciemnoskórych. W wersji równie jasnej, pojawiała się stosunkowo rzadko, zatem jest swojego rodzaju perełką.


Z tego, co wiem, nigdy nie trafiła na polski rynek chyba, że ktoś przywiózł ją prywatnie, albo jakiś maleńki sklepik sprowadził we własnym zakresie. Nic więc dziwnego, że przeszło dekadę, musiały wystarczyć mi jedynie marzenia...






Urzekła mnie wtedy nie tyle jej twarz (nieliczne Christie już miałam, choć nie w tym kolorycie), lecz strój i metalowe ozdoby - rzecz wcale nie oczywista w czasie triumfu plastiku i skóry ekologicznej barwionej na złoto, co dawało wybitnie kiczowaty efekt. Jej sukienka zapinana jest nawet na metalowe zatrzaski, a to pod koniec lat '90 stanowiło prawdziwy ewenement.





O samym ubiorze marokańskich kobiet pisałam wczoraj, zatem nie będę powtarzać, co egzotyczna Basia posiada, a czego jej brak. Myślę jednak, że gdyby połączyć wczorajszą Marokankę z porcelany z mattelowską damą, powstała by Berberyjka idealna!

 
Wysokość: 29 cm.
Data produkcji: 1999.
Tworzywo: plastik.
Cechy szczególne: jedyna marokańska Barbie, wyprodukowana do tej pory.
Sygnatura: Mattel Inc.
Kraj produkcji: Chiny.

Height: 29 cm.
Date of manufacture: 1999.
Material: plastic.
Special features: The only Moroccan Barbie, made ​​so far.
Signature: Mattel Inc.
Country of production: China.

3 komentarze:

  1. Piękne ma oczy. Bardzo lubię tą "kocią" kreskę. Przyznam ze wstydem, że lalki etniczne, czy seria DOTW jakoś nigdy mnie nie interesowała. Teraz odkrywam je na nowo.
    Czasem żałuję, że mam tylko jedną Christie. Może czas to zmienić?

    OdpowiedzUsuń
  2. Te kości policzkowe...Piękna!
    Sporo szczegółow, piękny, nieprzesadzony makijaż i chyba porządne wykonanie, prawda?

    OdpowiedzUsuń
  3. Króliku, obowiązkowo zmienić, tak!!! Odsyłam na DP, gdzie pokazuję całą galerię wszelkich wariantów Christie i kuszę nieprzekonanych :-)

    Tak, wykonanie lalki solidne, istotnie, a te metalowe zatrzaski, to prawdziwa podróż w czasie do lat najlepszego Mattela... Oj, rozmarzyłam się! Stop.

    OdpowiedzUsuń