sobota, 1 listopada 2014

Monster High - kolorowe upiorki. Część 6. Draculaura/Monster High - colored ghosts. Part 6. Draculaura



Jak Wam minęło Halloween? Mnie ogromnie sympatycznie i kreatywnie. Wbrew temu, co usiłują nam lansować ortodoksyjne środowiska światopoglądowe, broniące zaciekle homogenizacji kulturowej naszego społeczeństwa oraz nadmiernej powagi we wszystkim (jakby i bez tego życie Polaka było nie dość pełne umartwienia i wszelkich lęków), nie widzę nic złego w zdystansowaniu się na wesoło do faktu, który i tak nieunikniony - wszak grób nikogo nie minie...


Dziś jak to mam w zwyczaju od czasu, do czasu, wracam do lalek M.H. Będzie więc znowu dużo suchej teorii ;-)
Draculaura jest w grupie fantastycznych przyjaciół Monster High od samego początku, czyli od 2010r. Pierwsza lalka wyszła latem, w serii "Basic". Jeszcze pod koniec tego samego roku, pojawiła się skromniejsza, plażowa wersja romantycznej wampirzycy: "Gloom Beach". O, ile dobrze kojarzę, seria plażowa miała swoją powtórkę w kolejnym roku. W 2011r. mamy też następujące wersje Draculaury: klasyczna, podobna do pierwszej lalki "Killer Style I", charakterystyczna z krótkimi, sterczącymi kucykami, ubrana w piżamę: "Dead Tired", oraz dwie równie klasyczne i cukierkowe: "Dawn on the Dance", której nie widziałam na polskim rynku, a także znowu bardzo podobna do pierwszej" Schools Out",  w dwupaku z Clawdem Wolf, którego to zestawu nie mogłam sobie kiedyś odmówić ;-)
Tak wygląda D. z tej edycji:  


W 2011r. mamy jeszcze 2 lalki: dość przeciętną, w sportowym stroju "Go Monster High Team" i rewelacyjną jak dla mnie, odsłonę Laury z opalizującymi nitkami a la anielki włos, wkomponowanymi w bujną czuprynę - "Sweet 1600". W 2012r. pojawiają się kolejne serie z tą wdzięczną lalką: "Skull Shores", nowe wcielenie "Dead Tired", prezentowana dziś, jedna z najoryginalniejszych kreacji wampirki - "Ghouls Rule",



a także w nieco zbliżonej estetyce "Scarily Ever After". W tym samym roku pojawia się jeszcze Draculaura w zestawie z łazienką "Powder Room" i w zestawie z niesamowitym samochodem, przypominającym auto Batmana. Wychodzi też dość grzeczna i minimalistyczna wersja jako "Dot Dead Goregous". Rok kończą zbliżone do siebie: "Maul Session" i "Picture Day". Uważam, że tą nadprodukcją, Mattel osłabił wizerunek lalki i bałam się trochę, że już nic nowego nie doda do postaci słodkiej wampirzycy. Ale w 2013 r. otrzymujemy fajne: "Scaris. City of Frights", "Make a Splash", oryginalną, acz barokowo przesadzoną serię "13 Wishes", a w niej "Haunt the Casbah". Pojawia się też znowu dwupak z facetem, ale dużo słabszy niż pierwszy: "Music Festival". W serii "I Heart Shores", Laura przypomina elegancką sekretarkę z firmy ubezpieczeniowej. W "Art Class" po raz pierwszy w czarnych włosach dziewczyny, wyrastają oprócz różowych, także żółte pasemka. W "Black Carpet", Mattel znowu nie pokazuje nic oryginalnego. Za to rok 2014, otwiera najbardziej niesamowitą Draculaurą w historii tej postaci - "Sweet Screams"! W "Creepateria", znowu Laura jest grzeczną dziewczynką, a wizerunek poszerzony o kolor niebieski tak w stroju, jak i fryzurze "Freaky Fusion" z lata tego roku, wydaje się już dość wymuszony. "Save Frankie" utrzymana w dobrej konwencji nie jest ostatnią lalką Laury. Bez względu na to, czy Mattel chce dodać coś odkrywczego, czy tylko powielić na chwałę komercji stare wzorce, Draculaura ma i będzie miała póki co, swoje kolejne wcielenia.

A to już wczorajszy wieczór Halloween w warszawskim rockowo - metalowym klubie Progresja:







W takim miejscu i w taki dzień, nie mogło zabraknąć TAKIEJ lalki ;-).








Jak już wspomniałam, to jedna z najlepszych odsłon Draculaury. Ażurowe skrzydła można bardzo łatwo zdejmować i składać; mają też tę rzadką cechę, że nie spadają, mocowane jednocześnie w pasie i na ramionach.
W zestawie był także maleńki szkielcik, maska i kociołek.




Odjazdowe są też przezroczyste buty z wzorem pajęczynki!    



Nasza sesja z Laurą przyciągnęła wielu ciekawskich, a także osoby, które też chciały zrobić sobie z nią zdjęcie ;-)





A to już krótka charakterystyka postaci:


Draculaura 1600-letnia córka hrabiego Draculi. Przyjaciele nazywają ją "Lala" i "Ula D". Imię nadane jej przez jej matkę brzmiało po prostu Laura. Jest wampirem-wegetarianką, i mdleje na sam widok krwi lub mięsa.

"Ponieważ nie widzę swojego odbicia w lustrze, wychodząc z domu nie wiem, czy moje ubrania i makijaż są na swoim miejscu. Oczywiście po 1 599 latach praktyki jestem w tym już całkiem niezła".



Wysokość: ok. 28 cm.
Tworzywo: plastik, guma
Sygnatura na głowie: 2009, Mattel.
Cechy szczególne: lalka - wampir
Kraj produkcji: Indonezja
Data produkcji: 2012.

Height: about 28 cm. 
Material: plastic, rubber 
Signature (head): 2009, Mattel. 
Special features: doll - Vampire 
Country of production: Indonesia 
Date of manufacture: 2012. 

4 komentarze:

  1. A great review Kida! Fabulous pictures at the party too :-), great post!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you for visiting. I played well in the company of Laura;-)

      Usuń
  2. ha, to byłaś o 3 przystanki ode mnie, Kiduś... bo ja przy ul.Powstańców mam swą "siedzibę" - Laura jest dla mnie zbyt ostra z jej patrzałkami - dlatego, gdy już córa scedowała na mnie swą różowość - pierwsze co, to jej złagodziłam oczęta, usta i sercowy malunek out - to będzie moja zaraz po Spectrze kolejna modelka doświadczalna pod pędzelek...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, kto by pomyślał! Mnie zawieźli i odwieźli znajomi, zatem tylko dlatego mogłam sobie pozwolić na tak odległe, nocne wojaże ;-)

      Mnie się taka ostra Laura bardzo podoba... Moje klimaty.

      Usuń